Dampfspektakel Trier 2018 – Lørdag

Lørdag den 28. april startede Dampfspektakel så for alvor med kørsel på 5 forskellige strækninger; Trier-Koblenz, Trier-Saarbrücken, Trier-Nennig, Trier-Luxemburg og Trier-Gerolstein. Med 8 damplokomotiver, og et par diesel/el lokomotiver samt reserve, og en køreplan med omkring 30 ture dagligt, ja så var der en del at holde styr på. Vi startede ud om morgenen med at køre til Daufenbach på strækningen mod Gerolstein, hvor vi fik taget billeder af dagens første kørsel med damplokomotivet BR 01 202. Herefter gik turen tilbage til vores hotel for at få lidt morgenmad, og planlæge det videre forløb. Vi besluttede at køre hen til en bro hvor jernbanen krydser floden Mosel som Trier ligger op af, her fik vi et par billeder af CFL 5519 som var på vej fra Luxemburg til Trier. Desværre var der ikke meget damp over dette lokomotiv, og hellere ikke de andre dage vi mødte det. Efter dette køre vi lidt mod Nennig strækningen hvor vi mødte BR 52 8154, der dog desværre var med tenderen først. Dernæst køre vi mod Saarbrücken, hvor vi i byen Wiltingen fik et godt billede af BR 01 1075 med kirken i baggrunden. 
Herefter gik turen først til Wincheringen, men vi fandt ud af placeringen ikke var helt optimal, så vi køre over broen så vi kom over på Luxemburg siden. Her fandt vi en fin lokation, og afventede så herefter at toget skulle ankomme. Det var meningen at toget skulle have været fremført af BR 52 1360, men istedet blev det diesellokomotivet 211 041-9.
Efter dette besluttede vi at køre mod Gerolstein strækningen, som der også skal nævnes var den eneste strækning som ikke er elektrificeret. Her fandt vi en god placering uden for byen Bitburg-Erdorf hvor vi fik billeder af BR 52 8195-1. Herefter kørte vi mod Kyllburg hvor vi så BR 52 8195-1 igen, denne gang kørende mod Trier, og ved den ene af de 2 tunneler i området. 
Lidt senere kom V 200 033 så brummende ud af tunnelen, hvor det faktisk skulle have været BR 01 202. Til sidst på dagen sluttede vi af med at se BR 52 8195-1 igen, denne gang imellem Auw an der Kyll og Duafenbach.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.