Danmarks Jernbanemuseum – MY 1135 med D 871, H 800, og E 991 til Langå og retur – Juni 2021

Søndag den 27. juni var jeg taget til Randers om formiddagen, for at følge Danmarks Jernbanemuseum køre med MY 1135 mellem Randers og Langå. Med på krogen var de tre damplokomotiver D 871, H 800 og E 991, samt de brune vogne. Grunden til test kørslen, var at der skulle testes hvordan lejerne på de 3 damplokomotiver havde det under transport. På D 871 var lejerne for mange år siden brændt af, så disse er blevet repareret og disse skulle også testes.
De tre damplokomotiver skal nemlig senere på året en tur til Odense, i forbindelse med et arrangement formentlig.

Jeg startede ud i Randers ved området omkring Remise, hvor det først blev til et billeder af MY 1135 under opstarten.
Herefter et par billeder af først H 800, og senere E 991 på drejeskiven. Stammen blev herefter samlet og rangeret ud fra museets område. Jeg havde så planlagt at tage til Vorup og fotografere toget der, og havde forventet jeg havde god tid, da der ankom en sydgående IC, da jeg kørte fra stations området. Desværre så gik det ikke sådan, og toget kørte under den planlagte bro netop som jeg ankom. Så jeg kørte “hurtigt” videre til Langå, og nåede frem til at få billeder af toget under indkørsel.

Så blev det ellers til en række billeder imens der blev foretaget omløb, af de tre damplokomotiver, samt MY 1135. Jeg kørte herefter videre til Stevnstrup, hvor jeg fik et par fine billeder af toget. Dernæst kørte jeg så til Randers station igen, hvor der skulle foretages omløb, så der kunne køres endnu en tur. Jeg havde regnet med jeg havde god tid der, så jeg kørte igen ud til det planlagte sted i Vorup. Desværre blev der kørt før tid, så jeg missede stedet endnu en gang.
Så turen gik rask afsted mod Langå igen, og denne gang kom toget ind i spor 1, hvor det blev til et par billeder fra.

Til slut kørte jeg til Væth, hvor jeg tidligere på dagen havde udset mig et sted. Med Gudenåen samt Gresten kirke i baggrunden. Solen var endda også kommet frem, men græsset langs med sporene var noget højt, så det skjulte desværre noget af det nederste af toget.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.