MY 1134 med Cementtoget retur til Padborg, samt MY 1149 + MY 1142 + (MY 1155)

Onsdag den 5. ankom MY 1142, MY 1149 og MY 1155 om formiddagen med cementtoget i Padborg(jeg var desværre ikke der nede på det tidspunkt). Normalt så køres cementtoget med el-lokomotiv i front til Padborg, men på grund af et arbejdstog læsset med skinner afsporede natten mellem lørdag og søndag, måtte man køre det med diesel istedet. Det var på strækningen mellem Hamborg-Pinneberg afsporingen skete, og der har så været spærret for togtrafik på strækningen Hamborg-Elmshorn til onsdag formiddag, hvor de ene sporet blev åbnet op. 

Så der blev istedet kørt via Bad Segeberg, men desværre var dette hellere ikke helt uden problemer. Det var oprindelig meningen at MY 1155 og MY 1142 skulle ankomme med Cementtoget til Padborg tirsdag formiddag. I løbet af dagen blev toget dog mere og mere forsinket og i løbet af eftermiddagen var der så opstået fejl på MY 1155. 
MY 1149 blev sendt til Maschen for at hjælpe til, og da cementtoget ankom til Maschen blev det så aflyst, og ny plan onsdag med ankomst til Padborg ved 04 tiden. 

Det blev dog formiddag før at MY 1142, MY 1149 og MY 1155 dukkede op i Padborg, og MY 1148 + MY 1134 kunne herefter optage toget for at køre mod Taulov. 
Så er ved at være fremme ved, hvor jeg fulgte toget; omkring 13:15 kørte MY 1134 så med cementtoget ind på kombi-terminalen i Taulov. Da jeg ankom var MY 1148 allerede kørt øst på mod Sjælland. 

Efter lidt forskellige billeder fra Taulov kørte jeg mod Padborg, hvor MY 1155, MY 1149 og MY 1155 holdt kold ved CFL´s værksted. Da jeg havde brugt lidt tid her, kørte jeg ud på strækningen for at finde et egnet sted til at fotografere MY 1134 med cementtoget retur mod Padborg. Det blev lidt nord for Tinglev, hvor det blev til et par vente billeder inden toget ankom. 

Så kørte jeg så mod Padborg, og fik et par billeder af MY 1134 køre mod CFL´s værksted for at blive tanket. Derefter gik der en del vente tid på at lokomotivføre til de tyske MYer dukkede op. 
Da de endelig ankom skulle MY 1142 + MY 1149 først tankes, så det gik der også lige nogen tid med. 

Inden de kørte fra værkstedet, blev MY 1155 koblet fra, så den kunne blive repareret på CFL’s værksted. Så da det begyndte at nærme sig solnedgang kørte MY 1149 + MY 1142 til spor 13, hvor cementtoget var blev sat tidligere. Omkring klokken 21:20 kunne toget så endelig køre syd på igen. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.