Sporombygning ved Holstebro
Mandag den 24. marts tog jeg en tur til Holstebro for at følge arbejdet med sporombygningen. Selve arbejdet med sporombyggeren var startet op dagen før, om søndagen, og mandag morgen var man nået til udkanten af Holstebro.
Det er entreprenørfirmaet Swietelsky, der står for projektet, og det er deres avancerede sporombygger, RUS 1000 S, der arbejder på strækningen. Denne maskine har flere funktioner – den fungerer både som sporbygger, ballastrenser og meget mere.
VIKING-Rail havde et 1800-lokomotiv i hver ende af toget. 1832 var placeret i den ene ende mod Holstebro Station, mens 1834 var i den anden ende mod Bur.
I den ende af toget, hvor 1834 var placeret mod Bur, befinder sig vogne med nye sveller, samtidig med at de gamle sveller samles op. De gamle sveller transporteres løbende til en plads mellem Holstebro og Bur, hvor de læsses af, og nye sveller læsses på.
I den anden ende af toget, hvor 1832 var mod Holstebro Station, opsamles skærver og andet affald, som ikke kan genbruges direkte. Dette materiale køres til Holstebro Station, hvor det læsses af, og lastbiler i pendulfart henter det videre derfra..
Modtag opdateringer når nyt indhold publiceres på SimonTog.dk
Abonner for at få de seneste indlæg sendt til din e-mail.