Tysklandtur 2019 – Materieltransport og særtog

Torsdag den 11. april forsatte vi dagen med at køre til Roßwein, hvor vi afventede en materiel transport med blandet andet BR 50 3648-8 samt BR 118 770-7(hvor det var den sidste tur for nu, da den snarest falder for revision). Efter at toget var ankommet kørte vi videre mod Nossen hvor, for et hurtigt kig ved den østlige ende af banegården. Herefter gik turen ellers mod Deutschenbora, hvor vi afventede transporten. Da toget ankom, kunne vi se at det nu var BR 50 3648-8 som nu var først i toget, og at BR 118 770-7 var kommet bagerst istedet. 

Efter at toget var passeret kørte vi så mod Niederwiesa hvor vi havde fået information omkring at der skulle komme et særtog forbi mod Marienbad, og tilbage igen mod Niederwiesa hvorefter det ville køre til Dresden. Vi fandt en placering langs strækningen vest for Niederwiesa, hvor vi så afventede toget skulle komme. Til stor overraskelse kom der dog først BR 58 1111-2 som stille kom listende i det yderste spor, hvorefter det forsatte videre mod Niederwiesa. Så efter at have ventet yderligt en 15-20 minutter kom BR 52 8195-1 med toget der bestod af en 8-9 vogne. 
Herefter kørte vi ellers videre syd på for at følge toget langt den enkelt sporerede strækning mod Marienbad.  Det blev til stop i nærheden af Falkenau, Leubsdorf, Grünhainichen-Borstendorf og til sidst Hetzdorf hvor efter vi kørte tilbage mod Nossen for at få noget at spise. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.