Tysklandtur – April 2024 – Dresdner Dampfloktreffen – Fredag

Så er vi nået til fredag den 12. april, og jeg startede dagen ud med at køre til Tharandter Rampe, da jeg ikke havde været der før, for at se hvor nogle gode steder at stå om søndagen kunne være. Efter have tjekket 3-4 steder ud, forsatte jeg mod Wurzen, hvor jeg havde udset mig det første sted.

Her passerede 52 8079-7 en flod på en dog lidt nyere jernbanebro. Der skulle afsættes en fladvogn i udkanten af Wurzen mod øst, så der var et ophold på ca. 30 minutter, hvilket gjorde der også blev til billeder af da de satte i gang igen. Der efter kørte jeg til lidt efter Oschatz, og håbede på jeg var kommet foran toget igen – det var jeg heldigvis, og toget passerede forbi med en fin raps mark i forgrund/baggrund. Så gik turen ellers mere øst på, og jeg fik igen et par billeder af toget nord for Weinböhla.

Om eftermiddagen var der så en planlagt fan togs kørsel med 58 1111-2 / 58 311, Dresden – Kamenz – Dresden. Jeg startede ud med at fotografere dette tog nord for Weinböhla, hvor der er en rigtig fin kurve.
Så er vi nået til fredag den 12. april, og jeg startede dagen ud med at køre til Tharandter Rampe, da jeg ikke havde været der før, for at se hvor nogle gode steder at stå om søndagen kunne være. Efter have tjekket 3-4 steder ud, forsatte jeg mod Wurzen, hvor jeg havde udset mig det første sted.

Her passerede 52 8079-7 en flod på en dog lidt nyere jernbanebro. Der skulle afsættes en fladvogn i udkanten af Wurzen mod øst, så der var et ophold på ca. 30 minutter, hvilket gjorde der også blev til billeder af da de satte i gang igen. Der efter kørte jeg til lidt efter Oschatz, og håbede på jeg var kommet foran toget igen – det var jeg heldigvis, og toget passerede forbi med en fin raps mark i forgrund/baggrund. Så gik turen ellers mere øst på, og jeg fik igen et par billeder af toget nord for Weinböhla.

Om eftermiddagen var der så en planlagt fan togs kørsel med 58 1111-2 / 58 311, Dresden – Kamenz – Dresden. Jeg startede ud med at fotografere dette tog nord for Weinböhla, hvor der er en rigtig fin kurve.
Derefter kørte jeg til Lauchhammer, og så til Bernsdorf, hvor der var et længere ophold, da der skulle optages vand her. Efterfølgende blev der også kørt lidt frem og tilbage, så dem som var med toget kunne få taget nogle billeder. Der kørtes så til Cunnersdorf, og her blev der foretaget omløb og kørt først tilbage til Hausdorf, hvor en del fra toget så blev sat af, for at disse kunne fotografere toget komme fra Bernsdorf mod Cunnersdorf.

Efter toget igen havde passeret Hausdorf, kørte jeg hurtigt videre mod Kamenz, hvor jeg fik billeder af toget komme ud i banegravet midt i byen. Fedt at det lykkes, da sidst jeg var her, var det med diesellokomotivet 118 552-9 i front. Dagen sluttede jeg så af i Radeberg, med et par billeder med et gammelt vandtårn i baggrunden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.